Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Friday, November 26, 2010

Kelantan mula berlatih esok (Utusan Malaysia Online)

KOTA BHARU - Semua pemain pasukan The Red Warriors dijangka akan mula melaporkan diri esok, bagi memulakan sesi latihan pra musim sebagai persiapan pasukan itu untuk mempertahankan kejuaraannya.

Ketua jurulatihnya, B. Sathianathan berkata, sesi latihan tersebut bermula sehari selepas kesemua pemain berbuat demikian termasuklah tiga muka baru.

Menurutnya, tiga pemain tersebut yang akan memperkuatkan The Red Warriors ialah Nurul Azuan Roya (Johor FC). K. Soley (Perlis) dan Mohamad Abdul Aziz Ismail (KL Plus).

"Pemain yang ada sudah mencukupi, setakat hanya tiga pemain itu sahaja yang dibawa masuk seperti yang diumumkan oleh Presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA), Tan Sri Annuar Musa.

"Kemasukan tiga pemain ini dilihat akan memantapkan serta memperkukuhkan lagi barisan pemain yang sedia ada dalam pasukan," katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

Tambahnya, kesemua tiga pemain tersebut mempunyai pengalaman yang luas dalam kancah liga tempatan.

"Walaupun mereka bukan nama besar dalam kancah liga tempatan, namun saya yakin kehadiran tiga pemain ini akan memberikan impak buat pasukan untuk musim hadapan.

"Harus diingat untuk menjadi sebuah pasukan yang kuat dan stabil memerlukan lebih dari sebelas pemain yang boleh beraksi bila diperlukan," ujarnya.

Jelasnya, barisan pemain yang ramai memberikan kelebihan buatnya untuk membuat pilihan bagi membentuk gandingan mantap dalam pasukan.

Bekas jurulatih kebangsaan itu memberitahu, untuk musim hadapan beliau akan memberikan peluang kepada pemain-pemain pelapis untuk membarisi skuad utama.

"Berdasarkan pemerhatian yang dibuat, saya lihat ada tiga pemain muda yang boleh di ketengahkan untuk musim hadapan," katanya.

Sathianathan turut menegaskan untuk musim hadapan The Red Warrios bakal kehilangan dua peledak berbisanya iaitu Hairuddin Omar yang berhijrah ke Negeri Sembilan dan Akmal Rizal Ahmad Rakhli ke Perak.

Katanya, ketiadaan dua penyerang berbisa itu memberi cabaran kepada beliau untuk menggilap bakat baru bagi mengisi kekosongan yang ditinggalkan bekas penyerang negara itu.

"Inilah peluang terbaik buat pemain yang jarang beraksi seperti Ramzul Zahini Adnan, Nizad Ayub dan beberapa pemain lagi untuk membuktikan kemampuan bahawa mereka layak untuk membarisi kesebelasan utama.

"Seperti yang ditunjukkan oleh Khairul Fahmi, dia telah menggunakan peluang yang ditinggalkan oleh Syed Adney Syed Hussin dengan beraksi cemerlang sehingga dipilih sebagai penjaga gawang utama negara," katanya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...