Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Wednesday, November 24, 2010

Indra dalam senarai Rajagobal (Utusan Malaysia Online)

KUALA LUMPUR - Indra Putra Mahayuddin, Razman Roslan dan A. Thamil Arasu dicalonkan jurulatih K. Rajagobal sebagai pengganti tonggak skuad bola sepak negara yang tercedera dalam senarai awal 30 pemain ke Piala Suzuki AFF yang bermula bulan depan.

Nama pemain Kelantan, Selangor dan Harimau Muda B itu dikemukakan dalam rayuan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) minggu ini kepada Persekutuan Bola Sepak ASEAN (AFF) dan keputusan sama ada mereka boleh diterima atau tidak, bakal diketahui esok.

Khidmat mereka amat diperlukan ekoran kecederaan serius yang menimpa Nasriq Baharom, Ahmad Fakri Saarani dan Norhafiz Zamani Misbah sebelum dan ketika Sukan Asia XVI Guangzhou, baru-baru ini.

"Kami masih cuba menyenaraikan tiga pemain baru ini walaupun tarikh penyerahan senarai 30 pemain itu sudah tutup dan kita tengoklah kalau rayuan FAM itu dapat diterima penganjur," katanya dalam sesi latihan di Wisma FAM, Kelana Jaya, semalam.

Sebelum ke Guangzhou, skuad negara turut kehilangan ramai tonggak seperti Aidil Zafuan Radzak, Zaquan Adha Radzak, Baddrol Bakhtiar, Sabre Mat Abu, Sharbinee Allawee Ramli, Farizal Marlias dan Azmi Muslim.

Anak buah Rajagobal bakal beraksi dalam Kumpulan A Piala Suzuki AFF dengan menentang Indonesia (1 Disember) dan Thailand (4 Disember) di Stadium Gelora Bung Karno, Jakarta dan Laos di Stadium Jalak Harupat, Bandung (7 Disember).

Piala Suzuki AFF atau dulunya Piala Tiger atau Kejohanan AFF pernah menyaksikan Malaysia bergelar naib juara 1996 di Singapura tetapi kita terkandas di peringkat kumpulan di Phuket, dua tahun lalu.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...