Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Monday, November 1, 2010

Hairuddin terbaik (Sinar Harian Online)


PENYERANG Kelantan, Hairuddin Omar sudah tiga kali menjulang Piala Malaysia sepanjang kerjayanya dalam arena bola sepak tempatan.

Lebih manis, Hairuddin dijulang sebagai Pemain Terbaik perlawanan akhir Piala Malysia edisi ke-84 di Stadium Nasional Bukit Jalil, Sabtu lalu.

Bermula dengan kejayaan pertama sewaktu mewakili pasukan Terengganu menewaskan Perak pada final 2001 dan tahun lalu ketika bersama Negeri Sembilan.

Tahun ini, nama Hairuddin terus meniti di bibir peminat tempatan apabila menjaringkan gol penyamaan buat pasukan The Red Warriors dan dinobatkan Pemain Terbaik perlawanan akhir 2010.

Saya gembira dapat melunaskan tanggungjawab untuk Kelantan tahun ini,” katanya.

“Sebelum kejohanan lagi, saya mempunyai keyakinan tinggi Kelantan akan muncul juara malam ini (kelmarin), tetapi pada babak pertama kami masih gugup sehingga dibolosi gol pertama oleh Negeri Sembilan,” katanya.

Sejak tahun 2000, Hairuddin sudah bermain dengan lima pasukan bermula dengan Terengganu, Pahang (2003-2008), T-Team (2009), Negeri Sembilan (status pemain pinjaman untuk Piala Malaysia, 2009) dan terkini, pasukan The Red Warriors.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...