Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Thursday, November 4, 2010

Aidil terpaksa lupakan Sukan Asia



PEMAIN pertahanan Negeri Sembilan, Aidil Zafuan Abdul Radzak kesal apabila terpaksa melupakan aksi di Sukan Asia, Guangzhou, minggu depan.

Aidil yang ditimpa kecederaan lutut ketika beraksi di perlawanan akhir Piala Malaysia menentang Kelantan, Sabtu lalu, dan bakal menjalani pembedahan Khamis ini.

“Saya menerima berita ini pagi tadi (semalam), jadi selepas dapat tahu keputusan itu, saya rasa sedih dan agak kecewa kerana sasaran saya adalah untuk beraksi di Sukan Asia dan Piala AFF Suzuki.

“Jadi dengan ketiadaan saya berharap pemain yang lain akan berjuang habis-habisan,” katanya.

Selepas menjalani pembedahan, saya perlu berehat selama enam bulan dan dijangka pulih pada Mei 2011.

“Jadi saya berharap boleh beraksi pada perlawanan kelayakan Sukan Olimpik, Jun tahun depan,” katanya selepas Majlis Anugerah Bola Sepak Kebangsaan 100Plus-FAM, semalam.

Namun kekecewaan Aidil sedikit terubat apabila dinobatkan Pertahanan Terbaik pada majlis itu.

Nasib sama turut menimpa adik kembarnya yang juga penyerang utama skuad kebangsaan, Zaquan Adha Abdul Radzak yang tercedera ketika skuad kebangsaan menentang kelab Qatar, Al-Jaish di Doha pada 30 Ogos lalu.

Zaquan juga terpaksa melupakan terus saingan Piala Malaysia, Sukan Asia 2010 dan Piala AFF Suzuki 2010 dan akan berehat selama enam bulan selepas disahkan mengalami kecederaan Anterior Cruciate Ligament (ACL) pada lutut kirinya.

Dengan ketiadaan Zaquan, jurulatih kebangsaan, K Rajagobal perlu mencari rakan gandingan baru buat Norshahrul Idlan Talaha untuk mengemudi jentera serangan skuad negara dalam Sukan Asia 2010 di Guangzhou, China dan Piala AFF Suzuki 2010, Disember depan.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...