Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Thursday, October 28, 2010

Tugas berat gamit Idris (Berita Harian Online)

Oleh Harris Rajahdin dan Mohd Amin Jalil
bhsukan@bharian.com.my
2010/10/28

IDRIS (kiri) bersama rakan dan Wan Jamak pada sesi latihan petang semalam.
IDRIS (kiri) bersama rakan dan Wan Jamak pada sesi latihan petang semalam.

Pikul tanggungjawab lebih besar tanpa Rahman, Rezal

KETIKA detik final Piala Malaysia berbaki dua hari lagi, Negeri Sembilan kembali pincang dan Wan Jamak Wan Hassan harus terasa gelisah apabila turun ke gelanggang menentang Kelantan yang bakal hadir dengan misi membalas dendam, Sabtu ini.

Semalam, Mohd Rahman Zabul – pemain yang dicanang sebagai pengganti Rezal Zambery Yahya – dilanda demam dan tidak turun menjalani latihan sejak dua hari ini. Ia sekadar menambah perit tugasan Idris Karim yang tampak bakal menggalas tanggungjawab lebih besar di Stadium Nasional, Bukit Jalil andai kedua-dua pemain ini gagal pulih.

Kelantan yang bimbang dengan limpahan pemain berbakat milik Negeri Sembilan harus terasa sedikit lega mendengar perkembangan dari Seremban tapi jurulatih, B Sathianathan dan anak didiknya mengerti Wan Jamak sentiasa ada muslihat membentuk kesebelasan terbaik pada saat genting ini.

Idris ketika ini dalam perancangan bergandingan dengan Qhairul Anwar Roslani, Abd Halim Zainal dan Shukor Adan menjana bahagian tengah dan akur misi itu sukar tanpa Rezal.

“Terasa juga detik sukar beraksi dengan ketiadaan mereka, begitu pun ia bukan kali pertama saya beraksi dengan Qhairul dan Halim. Gandingan ini adalah baru bagi final Piala Malaysia tetapi jurulatih sebelum ini selalu menukar ganti Halim dan Rezal.

“Keserasian tetap ada ketika bergandingan dengan mereka,” kata pemain berusia 34 tahun itu yang tidak beraksi pada separuh akhir pertama menentang Johor FC akibat penggantungan.
Idris dan seorang lagi pemain veteran, Ching Hong Aik, 37, kini menjadi contoh kepada pemain muda lain yang semakin meningkat dalam skuad Hoben Jang Hoben menghadapi suasana perlawanan akhir di hadapan ribuan penyokong majoriti Kelantan.

“Saya lihat pemain muda dalam pasukan ini memiliki semangat tinggi dan sentiasa mahu memajukan diri. Mereka juga tidak memiliki sifat gementar.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...