Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Tuesday, October 19, 2010

Semangat Kenari tak pernah luntur (Harian Metro Online)

Oleh Bashah Zainol Abidin

KEDAH tidak dapat menurunkan dua tonggak utamanya, Mohd Khairul Helmi Johari dan Mohd Sabre Mat Abu, akibat tindakan disiplin, pada perlawanan separuh akhir Piala Malaysia, menentang Kelantan, di Stadium Darulaman, Rabu ini.

Jurulatih Kedah, Ahmad Yusof, bagaimanapun, berkata kehilangan khidmat dua pemain itu tidak akan mematahkan semangat rakan sepasukan lain untuk terus memburu kejayaan pada perlawanan itu.

Beliau yakin pemain gantian bagi dua pemain itu dapat memikul tanggungjawab dengan baik bagi memastikan Kedah dapat melangkah ke perlawanan akhir nanti.

Kedah melangkah ke separuh akhir Piala Malaysia dengan agregat 5-2 selepas menewaskan Terengganu 3-0 pada perlawanan timbal balik kedua suku akhir di Staium Darulaman, kelmarin.

“Memang berlaku sedikit kecacatan apabila Mohd Sabre dan Mohd Khairul Helmi tidak dapat bermain tetapi ia tidak mematahkan semangat pasukan,” katanya.

Sementara itu pengurus pasukan, Khazali Din teruja setelah anak buahnya berjaya memastikan Hijau Kuning layak ke separuh akhir.

Katanya, kemenangan ke atas Terengganu membuktikan kemampuan pasukannya konsisten menjaringkan gol setelah berjaya melakukannya sebelum ini ketika membenam ATM pada perlawanan terakhir kumpulan.

“Saya memang teruja kerana kita berjaya melangkah ke separuh akhir setelah gagal melakukannya sejak dua musim lalu. Namun saya kecewa kerana kita terpaksa mengetepikan khidmat Sabree dan Khairul Helmi.

“InsyAllah saya yakin Ahmad Yusoff akan melakukan percancangan terbaik bagi mengatasi kepincangan ini ketika kita berdepan Kelantan pada perlawanan separuh akhir pertama di Alor Setar, Rabu ini di hadapan 35,000 penyokong setia Kedah,” kata Khazali.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...