Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Saturday, October 30, 2010

Penyerang berbisa The Red Warriors (Kosmo)



NORSHAHRUL IDLAN yakin Kelantan berada pada tahap terbaik.


KOMBINASI dua penyerang terbaik yang dimiliki Kelantan, Akmal Rizal Rakhli dan penggempur skuad kebangsaan, Norshahrul Idlan Talaha pasti menjadi tumpuan pada final Piala Malaysia di Stadium Nasional, Bukit Jalil malam ini.

Bagi Akmal Rizal, ketika mendapat panggilan daripada ketua jurulatih Kelantan, B. Sathianathan pada awal musim lalu yang memberikan tawa- ran untuk beraksi dengan skuad Kijang, nalurinya mengatakan bahawa Kelantan akan sekali lagi melangkah jauh.

Menurutnya, dia sudah lama memasang impian untuk beraksi bersama Kelantan kerana pasukan ini adalah antara yang terbaik selain berjaya menghimpunkan ramai pemain berbakat selain pihak pe- ngurusan yang baik dan cukup prihatin.

“Masa saya membuat keputusan untuk ke sini (Kelantan), saya tahu keputusan yang saya buat adalah tidak silap. Saya tahu saya mampu kembali ke prestasi sebenar di bawah kendalian jurulatih Sathia.

“Ini aksi pertama saya dalam perlawa- nan akhir Piala Malaysia, saya tidak mahu mensia-siakannya. Saya mahu momen indah mendakap piala berprestij tanah air ini dikongsi bersama pasukan Kelantan yang buat pertama kali memenanginya,” katanya ketika dihubungi.

Tambahnya, segala percaturan di tangan jurulatih dan sama ada beraksi se- bagai kesebelasan utama atau tidak bukan menjadi masalah, sebaliknya berjanji akan melakukan yang terbaik sekiranya diberi peluang beraksi.

Jelasnya, beliau begitu teruja untuk bersama-sama pasukan mencipta sejarah baru bola sepak Kelantan yang tidak per- nah memenangi piala tersebut dan yakin rakan-rakan sepasukan juga sudah sedia untuk menggalas cabaran tersebut.

“Persiapan setakat ini berjalan lancar. Kecederaan tulang rusuk saya masih terasa tetapi saya percaya ia semakin pulih dan saya yaki telah bersedia untuk beraksi jika disenaraikan.

“Ini adalah peluang untuk saya bukti- kan yang saya masih antara penyerang terbaik negara. Pengalaman beraksi pada peringkat tinggi sebelum ini akan saya gunakan. Peluang ini tidak selalu datang, saya perlu lakukan yang terbaik,” ujarnya yang masih berhasrat untuk menyarung jersi kebangsaan.

Sementara itu, seorang lagi ‘ayam tambatan’ The Road Warriors, Norshahrul Id- lan percaya dia dan rakan-rakan yang lain berada pada tahap terbaik.

Dia meminta kerjasama daripada rakan-rakan untuk turut sama memberikan komitmen sepenuhnya ketika perlawanan berlangsung.

“Tiada apa yang kita perlu bimbang dengan Negeri Sembilan, mereka juga sama seperti kita tetapi bezanya kita mahu piala tersebut pulang ke Kota Bharu kali ini dan kita tidak rela mereka mendakapnya sekali lagi.

“Saya pernah beraksi bersama Negeri Sembilan sebelum ini. Pernah bermain bersama Aidil Zafuan, Idris Karim dan Ching Hong Aik dan ia mungkin kelebihan bagi saya,” ujarnya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...