Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Friday, October 22, 2010

N. Sembilan belum panik (Utusan Malaysia Online)

SEREMBAN - Jurulatih Negeri Sembilan, Wan Jamak Hassan berkata, semuanya tampak sempurna buat pasukannya, yang menguasai perlawanan ketika berdepan Johor FC pada aksi separuh akhir pertama Piala Malaysia, kelmarin.

Namun, kesilapan penjaga gol pasukan tuan rumah, Sani Anuar Kamsani, yang gagal membaca tepat pergerakan bola, memberikan ruang kepada Johor FC mencuri satu gol untuk dibawa pulang ke Pasir Gudang.

''Inilah bola sepak, walaupun saya rasakan semua pemain sudah beraksi baik, kami akhirnya kalah.

''Kami tidak sepatutnya kalah. Namun, akibat satu kesilapan pada minit akhir, ia menghukum kami. Begitupun, saya ucapkan tahniah kepada pemain kerana mereka telah memberikan yang terbaik, '' katanya, kelmarin.

Mohd. Ezaidy Khadar muncul wira Johor FC apabila jaringannya pada minit ke-89, memberikan skuad bertaraf kelab itu bekalan berharga pada aksi separuh akhir kedua, esok.

Begitupun, Wan Jamak belum panik sebaliknya optimis mereka akan bangkit pada perlawanan kedua di Stadium JCorp.

''Saya telah berpesan kepada pemain supaya jangan sesekali mudah berputus asa. Masih ada baki saingan 90 minit, apa yang penting kami perlu memburu gol awal di Pasir Gudang nanti, '' katanya.

Wan Jamak turut mempertahankan tindakannya meletakkan Ching Hong Aik di posisi hadapan, walaupun gagal bergandingan baik dengan Shahurain Abu Samah.

''Saya tiada pilihan, kami ada ramai penyerang muda yang berbakat, tetapi tiada pengalaman untuk beraksi pada peringkat seperti ini.

''Mahu tidak mahu, saya terpaksa meletakkan Hong Aik yang bertindak sebagai perancang di barisan hadapan, '' ujarnya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...