Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Monday, November 1, 2010

Mimpi ‘Piya’ Jadi Kenyataan (Berita Harian Online)

BADRI meraikan gol kemenangan Kelantan pada separuh masa kedua perlawanan akhir Piala Malaysia di Stadium Nasional Bukit Jalil, malam tadi.


Hairuddin dinobat pemain terbaik final bantu Kelantan tewaskan NS.

MIMPI menjulang Piala Malaysia pada malam sebelum aksi final di Stadium Nasional Bukit Jalil ternyata menjadi kenyataan buat Mohd Badri Mohd Radzi apabila gol jaringannya pada minit ke-65 menjulang Kelantan sebagai juara ketika menewaskan Negeri Sembilan 2-1 malam tadi.

“Semalam saya bermimpi menjulang trofi kejohanan ini, dan saya bersyukur ia benar-benar menjadi kenyataan,” kata Mohd Badri, pemain tengah berusia 28 tahun itu. “Walaupun pada babak pertama kami ketinggalan, saya tetap yakin kami mampu bangkit menebus kecewa tahun lalu.

Mohd Badri yang lebih dikenali sebagai ‘Piya’ sebelum ini menjaringkan gol dalam gaya sama ketika melengkapkan kemenangan 3-0 ke atas Selangor dalam suku akhir kedua di Kota Bharu.

Pada perlawanan final malam tadi, Mohd Badri meledak gol kemenangan Kelantan selepas menerima hantaran cantik daripada Mohd Norfarhan Mohamad. Sebelum itu Hairuddin Omar yang dinobatkan sebagai Pemain Terbaik kejohanan menyamakan kedudukan pada minit ke-55.

“Saya gembira dapat melunaskan tanggungjawab untuk Kelantan tahun ini,” kata Hairuddin yang tahun lalu menjulang piala sama ketika dipinjamkan kepada Negeri Sembilan oleh T-Team. Pada final 2009, Hairuddin turut menyumbangkan gol ketika kemenangan 3-1 ke atas Kelantan.

“Sebelum kejohanan lagi, saya mempunyai keyakinan tinggi Kelantan akan muncul juara malam ini (malam tadi), tetapi pada babak pertama kami masih gugup sehingga membawa kepada gol pertama oleh Negeri Sembilan,” kata Hairuddin.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...