Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Monday, November 1, 2010

Kami memang layak menang - Sathianathan (Utusan Malaysia Online)

KUALA LUMPUR - Jurulatih Kelantan, B. Sathianathan berkata, pasukannya sememangnya layak bergelar juara Piala Malaysia, kerana memberikan prestasi terbaik sepanjang musim.

Menurutnya, rekod hanya tewas dua kali dalam saingan Liga Malaysia (Liga-M) sepanjang musim ini, akhirnya diiktiraf dengan kejayaan memenangi Piala Malaysia, apabila mengalahkan Negeri Sembilan 2-1 pada perlawanan akhir di Stadium Nasional Bukit Jalil, semalam.

Mengulas aksi sengit dan mendebarkan semalam, Sathia berkata, pasukannya bermula agak gugup sehingga pasukan Negeri Sembilan berjaya mengambil peluang.

Katanya, pasukan lawan bersemangat kerana menyangka skuad Kelantan kali ini adalah barisan yang sama ketika perlawanan akhir musim lalu.

''Sebab itulah pada babak kedua saya membuat pertukaran beberapa pemain, juga menukar corak permainan, sehingga akhirnya memberi tekanan kepada Negeri Sembilan.

''Akhirnya kita berjaya bangkit sehingga memperoleh dua gol.

''Kemenangan ini membuktikan Kelantan bukanlah pasukan yang hanya mampu bertahan atau beraksi baik selama 20 minit saya, kita tetap beraksi baik di sepanjang 90 minit perlawanan,'' katanya.

Tambah bekas pengendali pasukan kebangsaan ini, kejayaan menjulang Piala Malaysia cukup manis kerana ini adalah pertama kali beliau berjaya melakukannya.

''Ya ini merupakan kenangan paling manis dalam karier saya sebagai jurulatih.

''Namun, kejayaan ini adalah hasil daripada misi Presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA), Tan Sri Annuar Musa.

''Beliau adalah individu yang membawa bola sepak Kelantan ke puncak.

''Tidak lupa juga para penyokong Kelantan yang tidak jemu-jemu memberi sokongan dan akhirnya mereka memang layak untuk bergembira di atas kemenangan ini.

''Saya akui di awal perlawanan, ketika kami ketinggalan, saya tertekan tetapi dengan sokongan padu para penyokong yang membanjiri stadium, kami bangkit.

''Saya juga rasa amat bertuah kerana memiliki para pemain yang amat berdedikasi, berlatih bersungguh-sungguh.

''Kini tiba masanya mereka menuai hasil yang mereka usahakan selama ini,'' katanya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...