Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Saturday, October 23, 2010

Idris jadi sandaran NS (Berita Harian Online)

Oleh Mohd Amin Jalil

2010/10/23

'Detik terbaik untuk saya buktikan kepada peminat'

AKUR dengan kelebihan satu gol yang dimiliki Johor FC, jurulatih Negeri Sembilan meminta anak buahnya meningkatkan lagi prestasi dan usaha supaya misi mempertahankan kejuaraan Piala Malaysia musim ini, tidak terkubur.

Menjelang kunjungan untuk perlawanan kedua separuh akhir di Stadium JCorp Pasir Gudang, malam ini, Wan Jamak Wan Hassan terus meniupkan semangat kepada pemainnya supaya mempamer komitmen tinggi walaupun sedar Johor FC berada dalam situasi cukup selesa di depan penyokong sendiri.

Dengan persiapan yang kurang sempurna tidak seperti diharapkannya kerana masalah kecergasan dan kecederaan kapten berpengaruh, Rezal Zambery Yahya, Wan Jamak menoleh kepada Idris Karim untuk bertindak sebagai pembimbing dan penggerak di dalam padang.

Saya tidak banyak pilihan selepas kehilangan Rezal tetapi kehadiran Idris yang tidak beraksi kerana penggantungan Rabu lalu, dapat menutup ruang itu dan menyeimbangkan rentak permainan. Cuma saya berharap beberapa pemain lain termasuk Shahurain (Abu Samah) sempat sembuh.

Hakikatnya saingan peringkat tertinggi seperti ini memerlukan pemain yang kaya pengalaman kerana mereka boleh mencorakkan persembahan dan memikul strategi yang sudah dirancang tatkala pemain muda yang tidak biasa berdepan tekanan, kerap hilang tumpuan dan gagal membaca pergerakan rakan sendiri, katanya, semalam.

Wan Jamak mengakui belum memutuskannya barisan utama yang akan diturunkan tetapi ada beberapa pilihan seperti Norizam Salaman dan L Ragesh serta tiga pemain muda, Mohd Shaffik Abd Rahman, Mohd Asyraf Al-Jafri dan Mohd Firdaus Azizul.

Saya hanya akan menyenaraikan pemain terbaik kerana 90 minit aksi malam esok (malam ini) adalah ibarat hidup mati pasukan musim ini. Terpulang kepada pemain untuk menterjemahkannya kepada kemenangan.
Tetapi saya minta pemain terutama barisan depan supaya lebih tenang ketika mengasak kubu lawan bagi memastikan setiap cubaan tepat menuju ke sasaran, katanya

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...