Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Saturday, October 30, 2010

Hairuddin sedia jadi pemusnah lawan (Sinar Harian Online)


KOTA BHARU – Kalau dalam perlawanan akhir Piala Malaysia musim lalu, beliau menjadi pemusnah kepada cita-cita Kelantan untuk mendakap piala, tetapi berbeza pula musim ini. Kini beliau bersama Kelantan, pasukan yang pernah dikecewakan beliau pada pentas final Piala Malaysia musim lalu.

Masih ingat lagi, jaringan Hairuddin Omar seawal babak kedua menerusi tandukan cantik yang memerangkap penjaga gol veteran, Halim Napi akhirnya membunuh semangat juang pemain Kelantan dalam perlawanan itu.

Sebaik sahaja skuad Jang memperoleh gol kedua tersebut, penyokong setia Kelantan terdiam seketika di Stadium Nasional Bukit Jalil. Tapi itu cerita lama, kali ini anak kelahiran Kampung Saujana, Setiu itu mahu menjadi ‘wira’ baru bersama majikannya, Kelantan.

Kini beliau sudah bersedia sepenuhnya memusnahkan impian pasukan pinjamannya musim lalu, Negeri Sembilan dalam usaha mempertahankan kejuaraan musim lalu dalam pentas final malam esok.

“Jika tahun lepas saya membantu Negeri Sembilan menjulang piala, tahun ini saya berazam untuk membantu Kelantan membawa pulang piala tersebut buat pertama kali ke Kota Bharu.

“Saya sudah sedia sepenuhnya menggempur pintu gol Negeri Sembilan sekiranya diberi peluang turun beraksi dalam kesebelasan utama pemain malam esok.

“Ini merupakan penampilan kali ketiga dalam saya dalam pentas final. Sudah pasti saya mahu ianya berakhir dengan kegembiraan. Saya pernah membantu Terengganu muncul juara pada tahun 2001 diikuti Negeri Sembilan pada musim lalu. Kali ini saya mahu melakukannya untuk Kelantan ,” katanya ketika ditemui Sinar Harian semalam.

Hairuddin berkata, soal sama ada siapa yang menjaringkan gol itu tidak penting kerana yang lebih penting ialah mencipta kemenangan dalam perlawanan tersebut.

“Saya percaya rakan-rakan sepasukan sudah bersedia sepenuhnya menghadapi perlawanan malam esok. Mereka sudah mempunyai pengalaman kerana beraksi dalam pentas akhir musim lalu. Jadi saya berharap kita akan bermain sebagai satu pasukan.

“Pasukan yang berjaya meminimumkan kesilapan, mendominasi perlawanan serta menjaringkan gol awal mungkin berpeluang menjadi juara malam esok,” katanya.

Tanpa sebarang tekanan, skuad Kelantan dijangka berlepas ke ibu negara dengan menaiki pesawat pada pagi ini sebelum turun dalam sesi memanaskan badan di Stadium Nasional Bukit Jalil pada sebelah petang.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...