Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Thursday, October 28, 2010

Final unik Hairuddin (Harian Metro Online)

Oleh Mohd Fitrie Muhamad
am@hmetro.com.my

BEKAS penyerang kebangsaan, Hairuddin Omar berhasrat mencipta sejarah tersendiri dengan memenangi Piala Malaysia buat dua tahun berturut-turut dengan dua pasukan berbeza apabila bakal turut membantu Kelantan pada final Piala Malaysia di Stadium Nasional Bukit Jalil, Sabtu ini, selepas berjaya menjulangnya bersama Negeri Sembilan (NS), tahun lalu.

Final kali ini ibarat ulangan tahun lalu dan Hairuddin bersemangat membantu Kelantan memenanginya walaupun terpaksa menentang bekas rakan sepasukan.

“Saya akan memberikan yang terbaik kepada Kelantan bagi memastikan The Red Warriors mampu memenangi perlawanan akhir.


“NS memiliki kelebihan kerana mempunyai pemain berpengalaman dalam kejohanan Piala Malaysia tapi saya percaya The Red Warriors mampu memenangi perlawanan akhir,” katanya.

Anak jati Setiu, Terengganu itu yakin tahun ini adalah masa terbaik Kelantan menjulang Piala Malaysia buat kali pertama selepas empat kemunculan di perlawanan akhir sebelum ini gagal membuahkan hasil.

Mengulas perlawanan Sabtu ini, Hairuddin berkata, dia tidak akan sesekali memberi peluang kepada pemain NS walaupun saling mengenali antara satu sama lain.

“Pada perlawanan akhir, semua pemain NS akan saya anggap sebagai musuh dan bermain bersungguh-sungguh untuk membawa piala kebanggaan itu ke Kota Bharu,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...