Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Thursday, September 2, 2010

Masih banyak perlu diperbaiki (Sinar Harian)



KOTA BHARU – Masih banyak perkara perlu diperbaiki sekiranya kita hendak pergi jauh dalam cabaran Piala Malaysia musim ini. Begitulah luahan pengendali Kelantan, B Sathianathan selepas melihat aksi ‘berkarat’ anak buahnya pada perlawanan persahabatan menentang UiTM FC yang berkesudahan Kelantan menang 5-1.

Walaupun menang besar pada perlawanan itu, tetapi Sathianathan sendiri turut mengakui skuad kendaliannya memerlukan satu perubahan yang cukup besar dalam masa terdekat sekiranya mahu bersaing dalam kempen Piala Malaysia nanti.

“Ya, memang saya sedikit berpuas hati dengan perlawanan malam semalam. Kita menjaringkan lima gol tetapi dari satu sudut lain masih banyak perkara perlu diperbaiki kalau melihat aksi pemain Kelantan dalam perlawanan itu,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian semalam.

“Bukan sahaja saya perlu mengubah dari segi taktikal malahan aspek fizikal juga. Pergerakan pemain nampak terbatas, mereka lambat bertindak balas sekiranya kehilangan bola. Posisi pertahanan tidak terkecuali mengalami masalah ini.

“Masalah ini harus diselesaikan segera sebelum cuti hari raya ini. Para pemain kini perlu melalui satu fasa di mana mereka perlu memaksa diri mereka untuk melakukan perubahan tersebut,” katanya.

Sathianathan berkata, beliau telah mengenal pasti tiga kelemahan utama yang menghantui skuad The Red Warriors sepanjang dalam perlawanan itu sambil berharap ianya tidak harus berulang pada masa akan datang.

“Tiga perkara yang perlu saya titik beratkan ialah mempertingkatkan tahap kecergasan pemain, memastikan pemain melakukan hantaran tepat dan juga memastikan bagaimana kita mampu bertahan sekiranya diserang balas.

“Saya harap untuk perlawanan kedua nanti (lawan T-Team pada 3 September) para pemain saya dapat menunjukkan persembahan yang lebih baik berbanding perlawanan malam semalam.

Pada perlawanan persahabatan malam semalam, gol-gol kemenangan Kelantan telah dijaringkan oleh Indra Putra Mahayuddin, Akmal Rizal Ahmad Rakhli, Muhd Badhri Radzi, Cik Hisamuddin Hassan dan Khairan Eroza Razali.

Sementara itu, Sathianathan turut menegaskan, dua pemain Kelantan yang bersama skuad kebangsaan ketika ini, Norshahrul Idlan Talaha dan Khairul Fahmi Che Mat terlepas untuk bermain dalam perlawanan persahabatan melibatkan pasukan Kelantan.

“Mereka tidak bersama dengan kita sejak 20 Ogos lalu kerana menjalani latihan bersama skuad kebangsaan. Minggu depan baru mereka akan kembali menjalani latihan bersama kita di Kota Bharu.

“Walau bagaimanapun, saya tetap memantau dari segi prestasi mereka ini dengan mendapatkan pandangan daripada jurulatih kebangsaan, K Rajagobal dari semasa ke semasa,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...