Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Saturday, September 25, 2010

Liverpool resah menanti kunjungan Sunderland

LIVERPOOL - Liverpool ternyata masih belum bersedia menjelang perlawanan menentang Sunderland dalam saingan Liga Perdana England di Anfield malam ini.

Ini kerana skuad kendalian Roy Hodgson itu masih belum boleh menerima hakikat mereka tewas 3-4 menerusi penentuan sepakan penalti di tangan Northampton Town pada aksi pusi- ngan ketiga Piala Liga kelmarin.

Selepas sekadar mengumpul lima mata dalam lima perlawanan awal liga musim ini, kekalahan tersebut sudah pastinya memberikan tamparan hebat buat Hodgson yang ketika ini dalam usaha membentuk se- buah skuad yang mantap.

Ia sekali gus memeningkan bekas pengu- rus Fulham itu bagi menyenaraikan kesebe- lasan utama yang baru selepas menyaksi- kan anak-anak buahnya tewas 2-3 kepada Manchester United dalam saingan liga Ahad lalu.

"Kami bekerja keras untuk mempamerkan persembahan terbaik, namun tidak di- nafikan kekalahan tersebut sememangnya sangat mengecewakan tetapi semuanya telah berlaku.

"Kini kami sedang berusaha bagi memas- tikan kekalahan tersebut tidak akan menjejaskan tumpuan kami ketika menentang Sunderland nanti kerana saya percaya pemain-pemain telah belajar daripada kesila- pan sebelum ini.

"Saya bertanggungjawab sepenuhnya di atas keputusan saya menukar ramai pemain dalam pasukan ini kerana pada awalnya saya yakin mereka mampu memberi- kan kemenangan buat Liverpool tetapi sebaliknya yang berlaku," jelas Hodgson.

Sementara itu, Sunderland bakal berkun- jung ke Anfield tanpa kelibat beberapa tonggak utama termasuk John Mensah, Anton Ferdinand, Michael Turner dan Kieran Richardson yang mengalami masalah kecederaan.

Begitupun tonggak pertahanan, Titus Bramble hampir pasti diturunkan selepas diketepikan ekoran penahananya oleh pihak polis yang mendakwa pemain itu terlibat dengan kes rogol seorang wanita berusia 29 tahun.

"Saya akui rekod kami di Anfield tidak begitu baik tetapi kami akan tetap mempamerkan persembahan terbaik," kata pengurus Sunderland, Steve Bruce. - AFP


--- KOSMO

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...