Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Thursday, September 23, 2010

Drogba yakin hadapi City (Sinar Harian)


Penyerang Chelsea, Didier Drogba bertambah yakin dan bersedia untuk menguji kesebelasan pemain Manchester City di Eastlands, Sabtu ini.

Setelah membantu pasukannya menewaskan pencabar seperti West Brom, Wigan, Stoke, West Ham dan Blackpool, The Blues pasti menempuh ujian sebenar pada aksi Liga Perdana Inggeris (EPL), minggu ini.

Musim lalu, Chelsea memenangi enam pertemuan dengan Manchester United, Arsenal, Liverpool dan Drogga begitu yakin untuk mengulangi pencapaian itu dengan mengalahkan City.

“City pasti menjadi ujian yang bagus untuk disaksikan. Selepas itu, kami bertemu Arsenal, satu lagi pasukan hebat dalam EPL.

”Kami memenangi perlawanan apabila bertemu pasukan besar musim lalu. Ia sangat berbeza.

“Apabila kamu menentang pasukan seperti ini, perkara mustahak adalah mengelak kekalahan dan cuba memenangi perlawanan seterusnya,” katanya.

Pada aksi EPL musim lalu, Chelsea gagal menewaskan City dalam dua pertemuan yang berlangsung di Eastlands dan Stamford Bridge.

“Memang benar, City memberikan masalah kepada kami musim lalu, termasuk menewaskan kami dua kali.

“Mereka mungkin bukan lagi masalah buat kami, tetapi jika kami memenangi liga sehingga penghujung saingan, saya tidak peduli,” katanya.

Drogba begitu dahagakan jaringan setelah Chelsea kini sudah menjaringkan 21 gol dalam lima perlawanan.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...