Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Wednesday, July 21, 2010

Drogba milik City? - kosmo


DROGBA antara tonggak utama Chelsea sejak berhijrah dari Marseille enam tahun lalu.


LONDON - Penyerang sensasi Chelsea, Didier Drogba dilapor sedang mengadakan perbincangan untuk menyertai Manchester City dengan nilai perpindahan melebihi £20 juta (RM97.5 juta).

Ejen Drogba, Thierno Seydi mengesahkan bahawa dia telah berbincang secara terus dengan pihak pengurusan City mengenai kemungkinan penyerang berusia 32 tahun itu berhijrah ke Eastlands.

"Memang hari ini (kelmarin) Drogba masih bersama Chelsea tetapi mungkin akan ada kejutan sebelum 31 Ogos depan.

"Saya tidak beritahu sesiapa lagi kerana saya berhubung terus dengan City. Dalam usia Didier ketika ini, saya tidak perlu menyembunyikan aspek kewangan.

"Kelab yang mahu mendapatkan khidmat Drogba perlu meme- nuhi nilai pasarannya," kata Sey- di.

City turut dilapor bersedia untuk menawarkan Drogba, 32, kontrak selama tiga tahun bernilai £18 juta (RM87.7 juta).

Bagaimanapun, City yang telah berbelanja £60 juta (RM292 juta) bagi mendapatkan Jerome Boateng, David Silva dan Yaya Toure pada musim panas ini menafikan laporan tersebut.

"Tiada sebarang perbincangan antara kedua-dua belah pihak. Kami tidak pernah berbincang dengannya (Seydi)," jelas jurucakap City semalam.

Dalam pada itu, Seydi juga tidak menolak kemungkinan Drog- ba kembali menyertai kelab Marseille.

Untuk rekod, Drogba hanya beraksi semusim bersama kelab Perancis itu sebelum dia dipancing bekas pengurus Chelsea, Jose Mourinho enam tahun lalu.

"Didier sentiasa mengimpikan untuk menamatkan kariernya di Marseille tetapi masih ada keka- ngan antara impian dan realiti.

"Buat masa ini, dia gembira berada di Chelsea," jelas Seydi.

Droga yang juga kapten skuad kebangsaan Ivory Coast merupakan penjaring terbanyak Liga Perdana England musim lalu selepas dia meledak 29 gol.

Andai Drogba berhijrah ke City, Chelsea akan kembali mengalih tumpuan untuk mendapat khidmat penyerang berbisa Liverpool, Fernando Torres - Agensi

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...