Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Tuesday, March 2, 2010

Zaquan terpaksa lupakan aksi perlawanan kedua (Berita Harian)

Oleh Norsyarafina Nasrom
norsyarafina@nstp.com.my


PEMAIN Yemen, Zaher Mohammed Farid Al_Fadhl (kiri) cuba melepasi kawalan Zaquan pelawanan persahabatan, kelmarin.

HARGA mahal terpaksa dibayar penyerang, Mohd Zaquan Adha Abd Radzak yang diketepikan bagi perlawanan persahabatan antarabangsa kedua, Rabu ini berikutan kecederaan kepala yang memerlukannya berehat sekurang-kurang seminggu selepas berlaga dengan pemain Yaman ketika skuad negara menang 1-0, kelmarin.

Ini bermakna penyerang Negeri Sembilan berusia 22 tahun itu juga bakal terlepas pertembungan Liga Super menentang Perlis, Sabtu ini ketika doktor bakal menentukan tahap serius kecederaan itu selepas membuka balutannya dalam tempoh tujuh hari.

“Kepala saya dibalut dengan empat jahitan, tetapi saya merasakan kecederaan itu tidak serius dan tidak mengalami sebarang masalah.

Zaquan terbabit dalam pelanggaran dengan Ahmed Sadeq Ahmed Al-Khamri pada babak kedua yang menyaksikan kedua-dua pemain terpaksa diusung keluar.

Mengulas persembahan pasukan, K Rajagobal berpuas hati secara keseluruhan, terutama penyerang Terengganu, Ashaari Samsuddin yang dihadiahkan cap pertama selepas dua tahun.

“Menang atau kalah tidak penting. Apa saya mahu pemain muda menimba ilmu daripada perlawanan ini. Mereka perlu bermain lebih banyak perlawanan meningkatkan diri,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...