Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Sunday, March 7, 2010

Villa mahu akhiri sumpahan Mac

READING: Martin O'Neill sudah menyaksikan satu piala terlepas daripada genggaman dan kini mahu pemain tidak membiarkan diri mereka kecewa lagi dalam kancah Piala FA.

Aston Villa masih terluka daripada final Piala Liga minggu lalu di Wembley apabila pengadil, Phil Dowd mengambil keputusan untuk tidak membuang padang pertahanan Manchester United, Nemanja Vidic memainkan peranan besar dalam O’Neill terlepas trofi pertama buat barisan barat Midlands itu.

Villa masih boleh menamatkan saingan dalam kelompok empat teratas Liga Perdana Inggeris (EPL) tetapi peluang terbaik meraih kejayaan musim ini pasti disandarkan pada Piala FA, dengan kunjungan ke menentang Reading, hari ini menawarkan peluang terbaik mara ke separuh akhir.

Bulan Mac ini terbukti menjadi igauan buat warga Ulster ketika mereka gagal memenangi sebarang perlawanan bulan itu sejak menggantikan David O’Leary pada Ogos 2006.

Tetapi James Milner, yang memikat sebagai pemain gantian dalam kemenangan England menentang Mesir, Rabu lalu, menggesa Villa untuk menghilangkan sumpahan itu dan menyelamatkan musim mereka.

Dia berkata: “Saya bukan seseorang yang mempercayai amalan karut, kepercayaan karut yang saya ada ketika memperkatakan mengenai kecederaan, saya berkata ‘touch wood’.

“Tetapi saya tidak menyedari mengenai Mac ini. Ia bergantung kepada kami untuk memperbaikinya. Saya tidak tahu apa yang berlaku pada tahun-tahun sebelumnya dan saya tidak boleh memberi komen mengenai tahun lalu. - AFP

--- BERITA HARIAN

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...