Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Tuesday, March 9, 2010

'Usah ganggu Terry lagi' (Berita Harian)

Dia memang bersalah namun ia sudah berlalu: Wilkins

LONDON: Kapten Chelsea, John Terry sudah cukup lama menderita akibat skandal kecurangan membabitkan perkahwinannya dan kini sudah tiba masanya peminat melupakan dan berhenti daripada terus mengejek bekas kapten England itu, tegas penolong pengurus the Blues, Ray Wilkins.

Terry menjadi bahan ejekan dan ketawa oleh penyokong lawan selepas rahsia skandal hubungan seks bersama bekas tunang bekas rakan sepasukannya di Chelsea, Wayne Bridge terbongkar - dan ia tidak termasuk peminat England selepas dia dilucutkan tugas sebagai kapten kebangsaan.

Saya mahu berfikir ia sudah berakhir, kata Wilkins mengenai penganiayaan itu. Dia memang bersalah namun ia sudah berlaku dan Terry sudah pun menyelesaikan masalah itu.

Saya secara terus terang tidak begitu gembira mengenainya namun malangnya, tiada apa yang mampu saya lakukan. Dia menghadapi situasi ini sebagaimana yang termampu; meneruskan persembahan baik dalam bola sepak dan mengaku kesalahannya.

Dia ialah seorang kapten yang luar biasa dan kami amat berbangga memilikinya dalam pasukan ini, katanya.

Terry menghadapi saat paling gembira kelmarin dengan menjadi inspirasi kepada kemenangan 2-0 Chelsea ke atas Stoke City dalam peringkat suku akhir Piala FA di Stamford Bridge.

Pertahanan tengah ini menjadi perancang kepada gol pertama yang dihasilkan Frank Lampard pada minit ke-35 dan kemudian menanduk gol kedua perlawanan hasil sepakan sudut pada minit ke-67 bagi menghadiahkan Carlo Ancelotti tiket ke saingan separuh akhir bertemu Aston Villa di Wembley.

Dalam perlawanan itu, Terry menjadi subjek ejekan penyokong Stoke namun dia membalasnya dengan menunjukkan lilitan ka

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...