Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Tuesday, March 9, 2010

NS enggan pandang mudah cabaran KL Plus (Berita Harian)

oleh Mohd Amin Jalil

TURUN mencari kemenangan selesa menjadi misi Negeri Sembilan apabila berdepan KL Plus dalam saingan suku akhir pertama Piala FA di Stadium Majlis Bandaraya Petaling Jaya, malam ini.

Walaupun menyedari misi itu bukan mudah dicapai berdasarkan prestasi KL Plus dalam saingan liga, jurulatih Negeri Sembilan Wan Jamak Wan Hassan melahirkan keyakinannya terhadap anak buah yang kini berada pada tahap terbaik.

Katanya, selain dapat menurunkan barisan pemain cergas tanpa sebarang kecederaan, kemenangan yang dicapai ke atas Perlis dalam saingan Liga Super di laman sendiri Sabtu lalu, menjadi pembakar semangat buat pemain untuk meneruskan rentak cemerlang.

Kemenangan sudah tentu menjadi matlamat utama kami dan kalau boleh mendapatkan kelebihan jaringan untuk memudahkan tugas pada perlawanan timbal balas nanti, tetapi ia bukan suatu tugas mudah.

Namun saya yakin pemain Negeri Sembilan boleh melakukannya jika dapat memberikan komitmen penuh dan memanfaatkan setiap peluang jaringan, katanya semalam.

Wan Jamak berkata, berpandukan kepada perlawanan menentang Perlis tempoh hari, anak buahnya perlu meningkatkan lagi kekuatan mental apabila menangani asakan barisan Mat Zan Mat Aris kerana saingan suku akhir Piala FA lebih mencabar.

Mengenai barisan pemain, bekas pengendali kebangsaan itu berkata, ayam tambatan Mohd Zaquan Adha Abdul Radzak akan mengetuai jentera depan sambil dibantu pemain muda Mohd Firdaus Azizul atau Mohd Asyraf Al-Jafri.

Saya berharap jentera tengah yang diketuai kapten Rezal Zambery Yahya dan gandingan pertahanan Mohd Shukor Adan serta Mohd Aidil Zafuan berfungsi dengan baik, katanya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...