Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Tuesday, March 2, 2010

Messi dinobat pemain paling berpengaruh (Berita Harian)

MADRID: Bintang Barcelona dan pemain sayap Argentina, Lionel Messi dinamakan pemain paling berpengaruh dari segi nilai media menewaskan Cristiano Ronaldo dan Wayne Rooney, menurut satu kajian dikemukakan di Sepanyol kelmarin.

Satu pasukan kajian dari Universiti Navarra mentakrifkan pemenang Bola Emas La Liga, tahun lalu itu sebagai pemain paling berprofil tinggi dunia untuk tahun kedua berturut-turut menewaskan bintang Real Madrid yang juga pemain termahal dunia, Ronaldo dan penyerang Manchester United, Rooney berdasarkan kajian dijalankan selama setahun.

Perancang Brazil dan Real, Kaka berada di kedudukan keempat dan pemain dari Sepanyol dan England, kedua-duanya dari Liverpool iaitu Fernando Torres dan Steven Gerrard berada di kedudukan kelima dan keenam.

Penyerang Chelsea dan Ivory Coast, Didier Drogba, pemain sayap Brazil, Ronaldinho, dan pemain tengah Sepanyol, Xavi serta penyerang Sweden dan Barca, Zlatan Ibrahimovic melengkapkan senarai pemain 10 terbaik.

Juara Eropah dan Sepanyol, Barcelona berada di tangga teratas bagi kategori kelab di atas Real, United, Chelsea, AC Milan dan Liverpool. - AFP

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...