Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Sunday, March 14, 2010

Chelsea kembali rampas takhta. (Utusan Malaysia)


Chelsea's John Terry, left, keeps the ball from West Ham United's Scott Parker during their English Premier League soccer match at the Stamford Bridge Stadium, London, Saturday March 13, 2010. – AP


LONDON – Dua jaringan Didier Drogba membantu Chelsea memintas Manchester United untuk merampas kembali takhta bola sepak Liga Perdana England selepas membenam West Ham United 4-1, semalam.

Kemenangan tersebut membolehkan anak-anak buah Carlo Ancelotti itu mengatasi United dengan kelebihan satu mata selepas kedua-dua pasukan melengkapkan 29 perlawanan.

United bagaimanapun mampu merampas semula kedudukan teratas jika mengalahkan Fulham di Old Trafford hari ini.

Dalam perlawanan di Stamford Bridge, tandukan Alex pada minit ke-16 membolehkan Chelsea mendahului 1-0, namun tuan rumah dikejutkan dengan gol penyamaan West Ham menerusi Scott Parker pada minit ke-30.

Selepas babak pertama berkesudahan 1-1, Drogba tidak menunggu lama untuk kembali meletakkan Chelsea di depan sebaik separuh masa kedua bermula, apabila menyumbat gol kedua tuan rumah pada minit ke-56.

Florent Malouda kemudian melebarkan kedudukan 3-1 pada minit ke-77, sebelum Drogba melengkapkan kemenangan 4-1 ketika permainan tinggal beberapa saat untuk ditamatkan.

Chelsea kini mengumpul 64 mata, meninggalkan United dengan 63 mata dan Arsenal 61 mata.

Sementara itu dalam satu lagi perlawanan, Tottenham menghidupkan peluang untuk memburu tiket Liga Juara-Juara Eropah musim depan selepas melonjak ke tangga keempat dengan menumpaskan Blackburn 3-1.

Penyerang Rusia, Roman Pavlyuchenko menyumbang dua gol buat pasukannya, dan Jermain Defoe menambah satu gol.

Harapan Aston Villa untuk turut memberi tekanan kepada kedudukan keempat liga bagaimanapun tidak kesampaian selepas sekadar seri tanpa jaringan dengan Stoke City. Manchester C

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...