Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Saturday, February 6, 2010

KL Plus tak rela tersingkir awal (Berita Harian)

Oleh Harris Rajahdin
harajah@bharian.com.my

Terengganu, Kedah pula bawa bekalan selesa

STATUS sebagai pasukan Liga Super tidak menjamin laluan mudah dalam saingan Piala FA seperti apa yang dialami KL Plus dan Pahang menjelang timbal balik pusingan pertama, hari ini.

Mendahului 1-0, KL Plus tersentak dengan persembahan berani Harimau Muda yang bangkit dengan dua gol untuk meraih kemenangan 2-1 pada perlawanan pertama.

Pahang pula diambang kekalahan kepada pendahulu Liga Perdana, Felda United apabila disentak dengan jaringan Abdul Ghani Rahman pada minit ke-42 sebelum Shahrizan Salleh menyelamatkan maruah Tok Gajah dengan jaringan penyamaan pada minit ke-90.


Kini KL Plus berdepan tugas sukar meraih kemenangan dua gol untuk mara bagi mengikis gol kelebihan tempat di Stadium Hang Jebat manakala Pahang perlu sekurang-kurangnya meraih keputusan seri tanpa jaringan.

Melihatkan prestasi lesu dua pasukan dalam Liga Super itu, berkemungkinan mereka akan ditunjukkan jalan keluar oleh dua pasukan Liga Perdana yang belum lagi tewas sehingga kini.

Juara Piala Malaysia, Negeri Sembilan juga perlu berhati-hati dengan keputusan 2-2 kepada Johor FC yang akan berkunjung ke Stadium Tuanku Abdul Rahman di Paroi, malam ini.


Perlawanan lain yang masih dilihat terbuka adalah pertembungan Perak dengan Perlis yang seri tanpa jaringan dengan giliran Perlis untuk bertandang ke Stadium Perak.

Pasukan Liga Super lain, Terengganu dan Kedah dijangka tidak berdepan masalah selepas masing-masing meraih kemenangan 4-1 ke atas Pos Malaysia dan 2-0 ke atas Sabah.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...