Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Tuesday, February 16, 2010

Kelantan bersemangat (Utusan Malaysia)

KOTA BHARU – Setelah berehat hampir dua minggu, Kelantan akan bertandang ke Alor Setar untuk bertemu Kedah dalam saingan pusingan kedua Piala FA, hari ini..

Sepanjang tempoh tersebut, Kelantan menggunakan kesempatan memperkemaskan barisan pemain, termasuk mengadakan kem motivasi untuk mengembalikan semula moral pemain.

Bertandang ke gelanggang lawan yang pernah menewaskan mereka di laman sendiri, memberikan sedikit tekanan buat pengendali skuad Red Warriors, B.Sathianathan.

Ini ditambah dengan misi yang cukup besar iaitu membawa pulang bekalan jaringan selesa ke Kota Bharu pada perlawanan kedua nanti.

Kelantan yang mendapat “bye” pada pusingan pertama, tampil selaku naib juara musim lalu, pasti mengharapkan sentuhan ajaib Sathianathan, untuk mengulangi apa yang dilakukan Peter Butler pada musim lepas.

Pertemuan hari ini bukan sahaja menguji kredibiliti kedua-dua jurulatih pasukan, tetapi pertarungan kali ini tertumpu pada ketajaman penyudah kedua-dua pasukan.

Kelantan pasti mengharapkan sentuhan penyudah berbisa yang juga peledak sensasi kebangsaan, Nor shahrul Idlan Talha bersama gandinganya untuk merobek gawang gol yang dikawal oleh Helmi Eliza Elias.

Sementara itu, Kedah pasti mengharapkan sentuhan berbisa penjaring terbanyak Liga Super setakat ini, Azlan Ismail.

Kedah dijangka memberi saingan sengit kepada Red Warriors, jika berjaya melepasi pusingan kedua, kedua-dua pasukan dijangka tidak menghadapi masalah besar untuk melayakkan diri ke separuh akhir.

Laluan mudah dilihat menanti pasukan yang layak, kerana lawan mereka selepas ini adalah dari saingan Liga Perdana.

Kedah pasti menjanjikan gandingan mantap di posisi pertahanan yang dikemudi oleh pertahanan kebangsaan Mohd Azmi Muslim,Mohd Sabree Mat Abu bersama V.Thirumurugan, Shahril Faizal Ahmad Sharifuddin, yang mampu menyekat kemaraan rangkaian penyerang Kelantan.

Biarpun ketiadaan Khryll Muhaimeen, yang berehat lama akibat kecederaan lutut, rangkaian jentera tengah mereka harus diawasi.

Gandingan Shahrul Nizam Mustapa, Ahmad Fauzi Shaari, Badrol Bakhtiar bersama Khairul Helmi Johari mampu mendominasi jentera tengah jika dibiarkan bergerak bebas.

Gandingan Mohd Azlan Ismail bersama Mohd Zamri Chin, juga harus dirantai secukupnya oleh pertahanan Kelantan, jika tidak mahu berputih mata.

Posisi penjaga gol memperlihatkan saingan sengit bagi merebut tempat antara penjaga gol veteran, Halim Napi dengan rakan pelatihnya, Syed Adney pasti memeningkan kepada Sathianathan untuk membuat pilihan.

Persiapan di posisi pertahanan Kelantan tampak sedikit terjejas ekoran perkhabaran bahawa pertahanan kental mereka, S. Subramanian mengalami kecederaan.

Namun, itu bukan masalah besar buat Sathianathan.

Rangkai pilihan pemain yang dimiliki, mampu memberikan kelebihan dalam menyusun strategi untuk mengekan asakan lawan.

Kelibat Azizi Mat Rose pasti ditagih untuk merantai pergerakan Azlan Ismail dan membentuk gandingan yang mantap bersama Mohd Daudsu Jamaluddin dan Mohd Farisham Ismail.

Di bahagian jentera tengah, Kelantan pasti mengharapkan sentuhan Indra Putra Mahayuddin, Muhd. Badri Radzi dan Mohd. Shakir untuk merencanakan pergerakan bagi memastikan barisan serangan tidak berdepan masalah untuk mendapatkan bola.

Posisi serangan, peminat pasti mengharapkan perubahan drastik dilakukan oleh Sathianathan jika mahu membawa bekalan selesa ke Kota Bharu.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...