Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Wednesday, February 10, 2010

'Kebangkitan berterusan' (Berita Harian)


Jamie Carragher

LONDON: Pertahanan Liverpool, Jamie Carragher yakin pasukannya sudah menemui formula kemenangan untuk membolehkan mereka merapatkan jurang dengan Arsenal yang tampak semakin goyah.

Perlawanan malam ini di Stadium Emirates bakal menyaksikan pasukan di tempat ketiga dalam Liga Perdana melayan kunjungan pasukan di tempat keempat.

Arsenal berada di atas hanya beberapa minggu, tetapi dua kekalahan berturut-turut kepada Manchester United dan kemudian Chelsea menyaksikan mereka sudah tercicir belakang dua pasukan teratas dan kebanyakan pemerhati sudah menafikan peluang merebut gelaran.

Liverpool kian menghambat dan musim yang menyaksikan mereka dilabel sebagai berada dalam ‘krisis’ beberapa minggu lalu kelihatan lebih baik buat Rafael Benitez dan anak buahnya.

Kemenangan 1-0 Merseyside ke atas Everton pada hujung minggu melengkapkan empat perlawanan berturut-turut tanpa bolos dan barisan Benitez sudah meraih 17 mata daripada tujuh perlawanan liga.

Carragher berkata: “Sepanjang lima atau empat tahun dari segi pertahanan, kami sebaik mana-mana pasukan dalam dunia. “Kami perlu melihat rekod keseluruhan dan jika dilihat dari segi pertahanan kami mempunyai rekod hebat di bawah Benitez dan kami sekali lagi membuktikannya.

“Pada permulaan musim, kami mempunyai ramai pemain keluar masuk dan mungkin aksi kami sedikit berbeza dengan dua pertahanan sayap yang

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...