Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Saturday, January 16, 2010

Perlis tidak rela jadi mangsa Kelantan (Utusan Malaysia)

KANGAR - Naib juara Liga Super 2009, Perlis tidak akan membiarkan naib juara Piala Malaysia musim lalu, Kelantan menjadikannya sebagai mangsa ‘Gomo Kelate Gomo’ dalam kempen Liga Super di Stadium Utama Negeri di sini, malam ini.

Skuad Singa Utara ternyata mahu mengumpulkan tiga mata penuh ketika beraksi di gelanggang sendiri bagi mengukuhkan kedudukan dalam carta liga, sekali gus meranapkan impian skuad pelawat untuk mengutip jumlah mata yang sama.

Berdasarkan rekod Liga Super 2009, Perlis menjinakkan Kelantan 2-0 di sini, kemudian menang 2-1 di Stadium Nasional Bukit Jalil, Kuala Lumpur ketika Kelantan terpaksa beraksi di stadium itu kerana Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) tidak membenarkan Kelantan menggunakan Stadium Sultan Muhammed Ke-1V di Kota Bharu ekoran insiden luar jangka.

Dalam kempen Piala Malaysia pula, di peringkat separuh akhir, Kelantan menundukkan Perlis dengan kelebihan 5-1 apabila menang 2-0 di tempat sendiri dan menjinakkan tuan rumah 3-1 di sini.

Malam ini, Perlis tidak dapat menurunkan dua tonggak utamanya, Mohd. Badrul Azam Zambri akibat kad merah selepas menerima kad kuning kedua pada minit ke-22 ketika bertemu Kedah di Stadium Darulaman, Alor Setar, Rabu lalu.

Selain itu, Perlis juga tidak dapat menurunkan pemain sayapnya, Solehin Kanasian Abdullah yang cuba dibeli Kelantan tahun 2010 kerana masalah kecederaan.

Walaupun tanpa Mohd. Badrol dan Solehin Kanasian, namun jurulatih Perlis, Mohd. Nidzam Adzha Yusof tidak melihat itu sebagai satu masalah buat skuadnya.

Sambil mengenepikan rekod terdahulu, beliau yakin anak buahnya mampu beraksi cemerlang untuk tidak membiarkan skuad Red Warriors pulang ke Pantai Timur dengan menggalas tiga mata.

“Tumpuan kami sekarang ialah kepada kekuatan pasukan yang semakin serasi, terutama dengan empat pemain tonggak bawah 23 kebangsaan yang semakin serasi bersama rakan-rakannya,” ujarnya kepada Utusan Malaysia, di sini.

Empat pemain terbabit ialah penjaga gol utama, Mohd. Farizal Marlias, pemain pertahanan, Mazlizam Mohamad, pemain tengah, Amar Rohidan dan penyerang, Ahmad Fakri Saarani.

Mohd. Nidzam turut memuji kehebatan anak buahnya, terutama ketika menentang Kedah, walaupun terpaksa beraksi dengan 10 pemain sepanjang lebih 70 minit selepas Mohd. Badrul diperintah keluar padang, tetapi mampu mencipta memang.

“Jika semasa bertemu Kedah mereka boleh beraksi baik walaupun bermain dengan 10 orang dan menang 1-0, saya percaya semangat juang yang sama akan dipamerkan semasa bertemu Kelantan nanti,” tegasnya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...