Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Tuesday, October 27, 2009

Sathia tagih semangat baru



KEJAYAAN membelasah KL Plus 3-0, Sabtu lalu perlu dijadikan penyuntik semangat buat Kelantan sekiranya mahu mencatat kemenangan selesa ke atas Perlis di Stadium Sultan Muhammed IV, Kota Bharu malam ini.





KEGEMBIRAAN menumpaskan KL Plus, Sabtu lalu perlu dilupakan oleh pemain Kelantan apabila mereka turun melayan kunjungan Perlis pada perlawanan separuh akhir pertama Piala Malaysia malam ini.

Beraksi di laman sendiri tentunya memberi kelebihan kepada tuan rumah, namun sang Kijang sedar, sedikit kelalaian pastinya mengundang padah.

Ketua jurulatih Kelantan, B. Sathianathan mengakui bahawa pertembungan kali ini adalah cabaran sebenar bagi anak-anak buahnya.

Jelasnya, kekuatan yang ada pada Perlis mampu membantutkan hasrat pasukannya untuk sekali lagi menjejakkkan kaki ke Bukit Jalil beraksi pada pentas final.

"Irfan Bakti adalah seorang juru- latih yang penuh taktikal dan mereka juga memiliki pemain berprofil tinggi, matang dan penuh pengalaman terutama dalam menghadapi perlawanan yang genting seumpama ini.

"Saingan pada peringkat separuh akhir ini memerlukan daya tahan yang kuat. Saya mahu semua pemain bersedia dan mereka sudah tahu apa yang saya inginkan," kata- nya ketika dihubungi semalam.

Tambahnya, beliau tidak mahu pemain-pemainnya terlalu yakin walaupun sedar kelebihan berpihak kepada Kelantan pada aksi pertama peringkat separuh akhir ini.

Jelasnya, kedua-dua pasukan mempunyai peluang seimbang dan beliau percaya Kelantan akan berada pada kelas tersendiri pada aksi malam ini.

"Mencari jumlah gol yang banyak adalah matlamat kita kerana aksi di Kangar pasti sukar dan kita perlu membuat persediaan awal.

"Tanpa Azlan (Zainal) dan Zamri (Ramli), perancangan kita berubah tetapi siapa pun yang akan diturun- kan malam esok (malam ini), mereka adalah pilihan yang terbaik," ujarnya.

Sementara itu, Penolong Setiausaha Persatuan Bola Sepak Kelan- tan (Kafa), Arif Hassan memberitahu, lebih 20,000 tiket telah disediakan untuk peminat pasukan Kelantan.

Jelasnya, tiket-tiket tersebut akan dijual di kaunter stadium bermula pukul 10 pagi ini dan pintu-pintu stadium akan mula dibuka seawal pukul 6 petang.

"Penyokong dinasihatkan supaya datang membeli tiket awal selain masuk lebih awal ke stadium untuk mengelak daripada kesesakan.

"Seramai 500 anggota keselamatan akan berada di stadium sebagai langkah keselamatan untuk mengawal keadaan sekiranya berlaku insi- den yang tidak diingini," jelasnya.

Dalam pada itu, Arif juga memaklumkan bahawa pihak Kafa telah menyediakan dua skrin gergasi di dataran stadium untuk peminat- peminat yang gagal mendapat tiket.


--- KOSMO

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...