Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Thursday, October 29, 2009

Perlis yakin mampu sekat Kelantan (Berita Harian Online)


Oleh Kamudin Baharom
bhsukan@bharian.com.my


KETIADAAN ayam tambatan Kelantan, Indra Putra (depan) kerana digantung menceriakan skuad Perlis.

SKUAD Singa Utara mahu menjadikan tempoh 90 minit separuh akhir kedua Piala Malaysia di di Stadium Utama Negeri, Kangar, Sabtu ini, sebagai ‘tempoh amukan’ bagi merampas tiket final dari tangan Kelantan yang kini selesa dengan kelebihan dua gol.

Jika Kelantan memikirkan kelebihan dua gol yang dimiliki mereka kelmarin sudah agak selesa, jurulatih Perlis, Irfan Bakti Abu Salim menegaskan defisit itu mampu dipadamkan anak buahnya.

Malah ketiadaan ayam tambatan Kelantan, Indra Putra Mahyuddin yang terpaksa menjadi penonton kerana digantung satu permainan akibat dua kad kuning, adalah berita baik buat Perlis.

“Saya percaya walaupun ketiadaanya itu bukan satu jaminan kelebihan kepada kami, ianya sedikit sebanyak mampu menjejaskan perancangan Kelantan dalam memburu jaringan.

“Pada masa sama, ia menyuntik semangat pemain saya untuk memastikan kejayaan," katanya.

Mengulas perlawanan kelmarin, Irfan Bakti berkata, selain gagal melakukan penyudah terhadap peluang yang ada, terdapat beberapa pemain muda tidak beraksi pada tahap terbaik kerana beberapa kemungkinan termasuk gemuruh kerana beraksi di hadapan ribuan penyokong fanatik tuan rumah.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...