Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Thursday, October 29, 2009

Nik Aziz janji beri ganjaran jika ke final (Berita Harian Online)


Oleh Khairul Anuar Abdul Samad
bhsukan@bharin.com.my

MENTERI Besar Kelantan, Datuk Nik Aziz Nik Mat, menjanjikan ganjaran daripada kerajaan negeri sebagai penghargaan, jika pasukan negeri itu mara ke final, seterusnya membawa pulang Piala Malaysia, musim ini.

"Saya bersyukur Kelantan menang 2-0 mengalahkan Perlis malam tadi. Saya beritahu kepada pemain, kalau masuk akhir, kerajaan negeri akan memberi sumbangan.

“Malam tadi, saya sudah beri RM5,000 sebagai penguat semangat menerusi Presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa), Tan Sri Annuar Musa dan berharap pemain bermain bersungguh-sungguh pada pertemuan kedua nanti," katanya yang pertama kali menyaksikan perlawanan membabitkan pasukan negeri itu di Stadium Sultan Muhammad ke IV kelmarin.


Pada masa sama, Nik Aziz melahirkan rasa kesalnya terhadap sikap penonton yang membaling mercun dan bunga api, serta mengibar bendera parti ketika menyaksikan perlawanan bola sepak, yang dianggapnya tidak mengambarkan semangat kesukanan sebenar.

"Penonton mesti mempunyai semangat kesukanan dalam memberi sokongan, bukannya membaling mercun dan mengibarkan bendera parti politik, ini keseronokan melampau,” katanya.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...