Promosi Istimewa Untuk Pengunjung Blog Ini

Sahabat Blog Bola Sepak

Monday, October 26, 2009

Kelantan mula rancang strategi


ANNUAR (belakang, tujuh dari kanan) bersama pemain Kelantan selepas menyampaikan replika cek bonus apabila pasukan Kelantan layak ke separuh akhir mengalahkan KL Plus malam kelmarin.


KELANTAN sudah merancang strategi untuk melangkah lebih jauh dalam saingan Piala Malaysia.

Kejayaan membenam KL Plus di Kota Bharu malam kelmarin semakin melonjakkan semangat pemain skuad Wira Merah itu.

Beraksi di depan lebih 25,000 'tentera merah' mematikan langkah anak buah Mat Zan Mat Aris sekali gus membiarkan Stadium Sultan Mohamad Ke-IV dikuasai sang Kijang.

Bagi pengendali Kelantan, B. Sathianathan, beliau gembira dengan keputusan tersebut yang telah melayakkan pasukannya mara ke separuh akhir untuk bertemu Perlis.

Menurutnya, kematangan yang ditunjukkan selain bijak mengawal emosi ketika berdepan puluhan ribu penyokong jelas menarik minatnya untuk menghamburkan pujian kepada barisan pemainnya.

"Saya mengharapkan pemain terus konsisten dengan persembahan yang dipamerkan untuk perlawanan seterusnya.

"Di sebalik kejayaan tersebut masih ada ruang yang perlu diperbaiki. Ada satu dua peluang yang boleh menghasilkan gol, tetapi kegopohan menyebabkan kita terlepas peluang tersebut," katanya ketika dihubungi semalam.

Sementara itu, Sathianathan mungkin kehilangan dua pemain tonggaknya ketika turun menentang Perlis di Kota Bharu, Selasa ini selepas Ahmad Azlan Zainal dan Zamri Ramli mengalami kecederaan.

"Kita akan memantau keadaan mereka, dua hari mungkin tempoh yang terlalu singkat untuk mereka cergas sepenuhnya dan kita akan lihat apa yang kita boleh buat nanti.

"Keadaan seperti ini sentiasa berlaku dalam sebuah pasukan, jadi pemain simpanan perlu sentiasa bersedia untuk diturunkan," jelasnya.

Pada perlawanan malam kelmarin, Kelantan menundukkan KL Plus 3-0 dengan gol pembukaan dihasilkan oleh Indra Putra Mahayuddin menerusi sepakan penalti.

Norfarhan Mohamad turut mencatat nama sebagai penjaring pada minit ke-76 dan 79.


--- KOSMO

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...